Menu

Rubriky

SPOLEČNĚ | Fondové hospodaření
2275
post-template-default,single,single-post,postid-2275,single-format-standard,eltd-core-1.0.3,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,borderland-ver-1.16, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_with_content,width_470,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Fondové hospodaření

Fondové hospodaření

Fondové hospodaření

Do současných komunálních voleb vstupuje mnoho politických subjektů s hesly, které poukazují na nedostatečná místa pro parkování a volají po zásadním zlepšení. Bohužel, žádný z těchto subjektů neříká, jak toho zlepšení chce dosáhnout.

Problém je složitý v tom, že značnou část parkovacích ploch obhospodařují městské obvody a u nich se také nejčastěji soustřeďují požadavky obyvatel. Kde však mají obvody získat potřebné finanční prostředky, zejména pak v těch případech, kdy je nutná výstavba parkovacích domů, což je investičně náročné?

Navrhujeme proto řešit centralizaci příjmů z pronájmu parkovacích ploch celého města, a to jak z městských obvodů, tak i Magistrátu a jemu podřízených organizací, a rozhodnutím Zastupitelstva města zřídit Fond dopravy V Klidu – účelový finanční fond, jak to dovoluje zákon. Pravidla hospodaření tohoto fondu pak nedovolí, aby peníze do něj plynoucí byly použity k jinému účelu než k výstavbě nových parkovacích ploch.

O jaké příjmy se jedná? Nejde jen o příjmy z parkování, ale může se určit, že například do něj poplynou všechny vybrané pokuty městské policie související s přestupky v dopravě, vybrané poplatky za zábor komunikací atd. Fond by spravoval výbor zastupitelstva města s účastí zástupců zastupitelstev městských obvodů. Tento výbor by zpracovával investiční návrh do rozpočtu města, jak budou soustředěné prostředky použity. Není také vyloučeno, aby výbor navrhoval zajištění výstavby formou úvěru, dotací či půjček.

Existence Fondu může být omezena na dobu určitou. Stanovíme-li si, že chceme každý rok postavit minimálně 100 nových parkovacích míst, pak pracujeme s jasně vymezenou vizí. Nechceme v budoucnosti řidiče totiž jen trestat zvyšováním parkovného nebo nedej Bůh, zónovým parkováním.

A poslední poznámka: tímto způsobem lze řešit nejen parkovací místa pro osobní dopravu, ale i dopravu nákladní, např. v blízkosti dálnice D8.

Žádné komentáře

Odeslat komentář